Jag trivs med mig själv

 

Hur beskriver du dig själv? Hur ser du på dig själv och hur tror du andra uppfattar dig? När tilliten till dig själv sviktar är det lätt att trycka ner sig själv, att förminska ditt egentliga värde. För mig händer detta lite nu och då, jag blir lika arg varje gång. Jag trivs och tycker ju egentligen om mig själv, innerst inne så vet jag att jag är bra precis som jag är. Jag trivs oftast med mig själv, det gäller att acceptera ens egna brister. Att lära sig att älska sina svaga sidor precis som du älskar dina positiva, starka sidor.

IMG_8150
Idag delar jag med mig av en övning som kan vara lite klurig till en början men när du väl skrivit ner den, kan det hända grejer. Det sätter nämligen igång processer inom dig, medvetet och omedvetet.

Dagens övning är att skriva ner hur du beskriver dig själv för dig själv och hur du beskriver dig själv inför andra. Därefter ska du beskriva hur du vill vara. Ha i tanken att less is more, det är ok om du bara kommer på något ord. Övningen går att göra flera gånger, funkar utmärkt att fylla på pappret allt eftersom. Glöm ej, du är bra precis som du är. Kärlek.

Lämna en kommentar