En övning

img_3648

Julafton är om fyra dagar,
ta en paus idag och gör något som behagar.
Varför inte rulla ut mattan,
eller väljer du att sitta med plattan?

Bakom dagens lucka hittar du ett tips, en form av avslappning som är än viktigare i dagens hektiska vardag. Att stanna upp och bara andas. Detta är något jag gör i stort sett varje dag, senaste månaden har jag använt mig av Yogobe och Josephine Bengtssons video. Det handlar om yin yoga som är en form av avslappning, man ligger i olika positioner i några minuter. På så sätt hjälper man kroppen att verkligen slappna av i musklerna, vilket även är viktigt om du tränar, jobbar hårt och vill prestera bra.

Yogobe är en fantastisk online tjänst inom träning, yoga och hälsa. Är du student? Nyligen släppte dom bomben att de skapat ett samarbete med Mecenat och erbjuder nu gratis medlemskap för alla studerande. Hur grymt är inte det?! Till dig som inte är student men vill ändå testa gratis, skapa ett konto på Yogobe och använd denna kod, 5cd7pura8 så får du 14 dagar gratis prova-på. Jag fann Yogobe för ca tre år sedan, då var de ganska nystartade och mycket har hänt sedan dess. Idag erbjuder de över 1000 träningspass, i sökmotorn är det bara att fylla i dina behov och önskemål för dagen och vips dyker det upp härliga videos med proffesionella instruktörer.

Denna månad har jag valt att lägga fokus på just yin yoga. Är du nyfiken att testa? Denna video är min favorit hos Yogobe just nu. 30 minuter av härlig avslappning (klicka på bilden för att länkas till videon), precis vad vi alla kan behöva i dessa juletider.

Lämna en kommentar