Lycka och glädje är mitt naturliga tillstånd

Tack livet för att du ständigt överraskar och utmanar mig. Det gör mig starkare i mig själv, i tron på mig själv och att jag duger precis som jag är.

Idag är det mycket känslor inom mig. Jag känner visserligen hela tiden, jag vill påstå att jag är en känslomänniska som känner före jag tänker. Det är härligt att kunna känna så mycket, att våga känna.

När det dyker upp människor som försvunnit ur ens liv, händer det något inom mig. Det är som att tiden stått stilla och inget har förändrats. Det gjorde ont då. Men nu. Efter att ha bearbetat historien som inte slutade som jag hoppats på. Ser jag det vackra som var. Jag kan idag välja att känna glädje och lycka att jag fick möjlighet att träffa dessa underbara varelser som jag gjorde att jag lärde mig än mer om mig själv. Idag är jag tacksam över dessa människor. Vissa passerar direkt medan andra fortsätter att dyka upp ibland. Så är det bara. Jag väljer att inte lägga mer energi på att fundera på varför, jag förlitar mig på att livet kommer att visa vilken väg jag ska välja. Idag känner jag mig mer i balans i mig själv. Jag är lugn och trygg än om det stundtals stormar. Det kallas livet. När stormen väl lagt sig och jag än en gång visat för mig själv att jag klarar allt bara jag vill, kommer det naturligt att lycka och glädje är mitt naturliga tillstånd.

20140517-002822.jpg

Dagens tips är att tänka litet. Titta efter de små sakerna i ditt liv som gör att ditt liv ser ut just som det gör. Ofta räcker det är ändra på någon liten sak för att något ska bli annorlunda. Titta även efter små saker som gör dig glad, saker som redan finns i ditt liv. Sådant som du uppskattar och är tacksam över att du har just det i ditt liv. Så försöker jag att tänka, plötsligt blir livet inte så eländigt trots att det ibland kan storma på rätt hårt. Jag tror att en av hemligheterna till ett lyckligt liv är att se och uppskatta det lilla.

Vad gör dig glad och lycklig? Fyll dina dagar med sådant som får dig att må bra. Att få möjlighet att vara hos syster med familj i en vecka ger mig så otroligt mycket energi. Det är såklart trist att behöva säga hejdå men stunden jag fick tillsammans med dem denna gång, gör att jag åker därifrån glad och lycklig.

Lämna en kommentar